Blog

Normally, in a series, one chapter is a continuation of the previous one, and by putting all the chapters together, we can create a complete story that doesn't make sense if it's not with all the chapters.

However, there are series in which the chapters are independent of each other,... más

Normalmente, en una serie, un capítulo es una continuación del anterior, y juntando todos los capitulos, podemos llegar a trazar una história completa que no tiene sentido si no es con todos los capítulos. 

No obstante, existen series en las que los capítulos son independientes unos... más

What is the Game Design Document?

The GDD is a design document that is made at the beginning of the project. It defines a whole series of characteristics of the future game. This document is a living document, it can and should change during the creation process, and it should serve to... más

¿Que es el Game Design Document? 

El GDD es un documento de diseño que se realiza al principio de todo del proyecto. En él se definen toda una serie de características del futuro juego. Este documento es un documento vivo, puede y debe cambiar durante el proceso de creación, y nos... más

The evolution of video games has been spectacular, going from simple arcade machines to immersive experiences in fantasy-filled worlds where we can live unforgettable adventures. Beyond impressive graphics and addictive gameplay, the story is what plays a fundamental role in making the game... más

There is a visual element that has a very noticeable influence on our perception of the game, beyond high definition graphics, the color palette is one of the most important visual elements.

Why is the color palette so important in a video game?

A good color... más

Hay un elemento visual que influye de forma muy notoria en nuestra percepción del juego, más alla de los gráficos de alta definición, la paleta de colores es uno de los elementos visuales más importantes.

¿Por qué es tan... más

We have also worked in the system to generate new words.

For this, we've created a couple of files in the assets folder. Each one with a huge amount of words, separated by comma. One in english and the other in spanish.

 

To select a new word, we only need to open... más

Hemos trabajado tambien en el sistema para generar nuevas palabras. 

Para ello nos hemos creado un par de ficheros en la carpeta assets, con una cantidad elevada de palabras, separadas por coma y en dos idiomas, inglés y castellano.

A la hora de seleccionar una nueva palabra... más

These days we've implemented differents kinds of meteors in our game

For this, we've created the following code :

var meteors = [
	preload("res://meteors/meteor1.tscn"),
	preload("res://meteors/meteor2.tscn"),
	preload("res://meteors/meteor3.tscn"),
	preload("res://... más